Metamorfosis kebaikan

Sunday, January 17, 2010

kerja kerja kerja kerja

kerja kerja kerja kerja..








susah btol bile dah terikat dgn amanah nih.. berat seh kerjanya..
maybe pada aku lah kot,sbb aku mmg jarang wat kerja
berat2 nih..
aaaaaaaaaa!!
papepon aku kne sntiase kembali pd niat..
lillahitaa'la..
aku cari rezzeki yg halal,bkn rezeki haram..
so aku sepatutnye
xleh mengomel,mengutuk,mengkritik,..
sepatutnya aku bersyukur sgt2..
dah la bossnye islam,muslim..
bg aku masa untuk solat..
not strict at all..
so what?
apa lagi yg aku nak??
ni la manusia.. xpernah puas dgn ape yg ade..
jarang bersyukur dgn apa yg diperoleh..
sentiase nak memehuni nafsu duniawinye sahaje..
bak kte imam al-Ghazali,kalau xsilap aku la..
manusia ni xpernah puas dgn nafsunya,sentiase nak memenuhi
kehendak nafsunya..
tp katanya,nnt smpai satu level,manusia akan mula rse
jemu.. cmne eh nak ungkapkan perkataan uh..
manusia akan rse die dah sampai limit dah..
klau makan pon,die akan tetap rse kenyang seperti mana
org kebanyakkn kenyang makan even die makan nasi n kicap je
although si pemuas nafsu 2 makan beef stick or whateverlah..
klau nak pakai kereta.. nak pakai kerata besar mana lagi?
klau pakai baju.. baju nak cantik mana lagi?
kata imam ghazali,"selama aku memerhati burung pipit,
aku lihat burung pipit mengawan 12 kali sehari.."
2 nafsu binatang 2.. adakah kita mcm2?
hamba kepada nafsu?renung2kan dan fikir2kan..
kemana lagi kita pasnih klau bukan ke kubur..
menjadi makan ulat2 dan serangga di sana..
tiada lain yg menjadi teman melainkn iman
dan amal kebajikan di dunia..


the point is,I like my job really much..
just need time 2 familiarize it with myself..
-melalut sggh hahaha-

No comments:

Post a Comment

kencang sikit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...