Metamorfosis kebaikan

Tuesday, January 5, 2010

bisakah hatiku diterima..



Ya Allah jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya
padaMu , agar bertambah
kekuatanku untuk menyintaiMu

Ya muhaimin jika aku jatuh hati ,
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hstinya tertaut
padaMu agar tidak terjatuh aku
dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku
padanya agar
tidak berpaling daripada
hatiMu..

Ya Rabbul Izzati jika aku
rindu , rindukanlah aku
pada seseorang yang
merindui syahid di
JalanMu..

Ya Allah jika aku menikmati
cinta kekasihMu , janganlah
kenikmatan itu melebihi
kenikmatan indahnya
bermunajat di sepertiga malam
terakhirMu..

Ya Allah jika aku jatuh hati
pada kekasihMu, jangan biarkan
aku tertatih dan terjatuh dalam
perjalanan panjang menyeru
manusia kepadaMu..

Ya Allah jika kau halalkan aku
merindui kekasihMu,jangan biarkan
aku melampaui batas sehingga melupakan
aku pada cinta yang hakiki dan
rindu abadi hanya
untukMu..
Amin..


-Doaku.. moga kita bersama-sama
berjaya di dunia dan di akhirat..
berjaya dalam mengharungi segala
dugaan dan cabaran..
yang sememangnya menguji kekuatn
iman..
kerana tapak iman itulah
yang menemukan cinta
yang selama ini telah
hilang..
semoga cinta yang dicari telah ditemui..
semoga Allah meletakkan kita
di bawah payung rahmat kasihNya..
InsyaALLAH..

No comments:

Post a Comment

kencang sikit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...