Metamorfosis kebaikan

Sunday, November 7, 2010

Awak...

awak..
bukanlah niat saya untuk
musnahkan segalanya apa yang telah kita bina
bersama selama ini..
tapi,
saya terpaksa..
demi menyelamatkan awak.
apatah lagi diri saya ini.

awak..
saya sayang sangat pada awak..
tapi,
saya lebih sayang pada iman awak..
dan iman saya juga..
saya tak mahu kita bertemu,bercinta dalam keadaan begini..
saya rasa bersalah sangat..
saya takmahu menjadi perosak bagi diri awak..

awak..
saya sendiri pernah berkata pada awak,kan.
saya nak jadi peneman hidup awak,
yang bawa awak ke jalan nur Allah.
ke Syurga Allah.
tapi sekarang ni,
saya pimpin awak ke lembah maksiat,
awak rasakan,
mampukah saya untuk kotakan janji saya?
jauh sekali kan?
saya nak jadi suami yang soleh.
saya nak awak,isteri saya yang solehah.
tapi takkan kita nak bina rumahtangga kita
atas dasar nafsu semata-mata?
saya nak bina atas dasar iman dan taqwa..

awak..
maafkan saya andai kata-kata saya,
sangat meninggung,menyakitkan perasaan awak.
tapi itulah yang saya mampu,
untuk membuatkan awak,
cepat untuk melupakan saya.
mudah untuk awak membenci diri saya.
saya dah lama ingin ucapkan,
tapi saya risau kata-kata saya ni
akan mengganggu fikiran awak,
perasaan awak.
sebab awak masih ada paper yang perlu dijawab.
maaf..
saya cakap sekarang agar awak,dapat tenangkan hati,
relaxkan minda.



awak..
jadilah yang terbaik..
jadilah solehah..
timba ilmu sebanyak-banyaknya..
taatkan perintah ibumu..
cari cinta Allah dulu ye..
kita tinggalkan yang haram,
inshaALLAH Allah kan kurniakan yang
halal pada kita..
yakinlah dengan janji Allah..
carilah cinta Allah,kerna
itu yang hakiki dan abadi..


"sayang.. tunggu abang ye,abang ambil wudu' kejap,
ayang bentangkalah sejadah dulu ye,"

"ehh.. dah pukul berapa ni?pukul 3.00 pagi?
Tariq menangis tu Yang,
abang buatkan susu ye..
Ayang bangun dulu,buat solat tahajjud dulu tau,
nanti lepas abang tidurkan Tariq,kita
jemaah sama-sama."

"ehh kenapa muka ayang ni pucat ni??
Ya Allah,ayang tak sihat ke?
meh abang suapkan ubat ye.
tu tandanya Allah sayang kat ayang,
dah dah jangan sedih-sedih ni."sambil picit
idung awak..

tu kan lebih sweet.
daripada kita bermadah-madah cinta sekarang,
dapat apa?
murka Allah adalah..
nauzubillah..
saya.harap.awak.faham.kenapa.
saya.buat.begitu.pada.awak.

7 comments:

  1. err.. haah,
    hmm,ni hanyalah penulisan dari hamba yg penuh kekhilafan.

    ReplyDelete
  2. aku suke!

    weh, aku sentiasa di belakang ko! huu

    [nasyid pun da cukup sayu da aku dgr. huu]

    ReplyDelete
  3. err..
    terima kasih Wan,sbb sentiasa ade utk
    sokong aku.
    semoga kita berdua jadi kuat
    hadapi segala ujian dan dugaan =]

    ReplyDelete
  4. Salam,

    fath, terharu betul aku baca.
    InsyaAllah, semoga terus dikurniakan kekuatan.
    Betul la kata2 kau tu, bila kita tinggalkan yang haram,Allah pasti akan kurniakannya dengan cara yang halal, sebagai bukti kasih sayangNya pada kita.
    Yakinlah pada janjiNya, sesungguhnya matlamat utama kita adalah untuk mengejar Mardhatillah. Jadi, apa2 yang kita nak pun mesti melalui cara yang diredhainya, kan :)
    Semoga sahabatku terus berada di bwh pemeliharaan Allah. Amiin~

    ReplyDelete
  5. wassalam fatin.

    inshaALLAH,terima kasih ya ukhti.
    tu la kan,
    mata kita slalu kabur dek ni'mat dunnya sementara.
    yang haram tu la kdg2 terasa indah di jiwa kita.
    inshaALLAH,kita sama2la,bangun dari lena kita,
    kejar redha-Nya. =]
    amin~

    ReplyDelete

kencang sikit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...