Metamorfosis kebaikan

Wednesday, April 28, 2010

CINTA

DIALAH SEGALANYA - INTEAM


Ramai Manusia Memuja Alam Semesta
Kerana Mudah Dinilai Oleh Dua Mata
Ramai Orang Yang Memuja Wang dan Harta
Di Sini Kemudahan Hidup Dapat Dirasa

Tidak Kurang Yang Memuja Wanita Cantik
Kerana Nafsu Mudah
Merangsang dan Menarik
Dikorban Kesenangan Hidup Untuk Memiliki
Hingga Terkorban Maruah Dan Nilai Agama

Ada Lagi Yang Dituju Dan Diburu
Oleh Manusia Memburu
Cinta Yang Sejati
Cintakan Bunga
Layu, Hancur Dan Musnah
Cintakan Tuhan
Kekal Buat Selama-Lamanya

Pujalah Tuhanmu
Ia Tak Mengecewakan
Cintailah Dia Kekal Tiada Sudahnya
Gunakanlah Segala-Galanya
Untuk Menyembah-Nya
Buat Apa Saja Selagi Benar Untuk Tuhan


cinta

knapa mesti cinta?apa cinta sbnarnya?
ada apa dengan cinta?
aduh aduh aduh aduh..
ni la topik paling hangat tatkala seseorg tu
bergelar seorg remaja..
pada masa ni la,
perasaan ingin dikasihi,perasaan ingin mengasihi
menyelubungi diri,
xkiralah dia pelajar cemerlang ke,
dia ikut tarbiyyah ke,
semua pasti akan diuji dgn
perasaan ini,satu perasaan yg amat nikmat dan manis
perasaan yg
yang digelar, "CINTA"


hahahaha,aku ni spe la nak bercakap pasal bnde ni,
xlayak n xbeberapa reti pon,but tatawla,tendency
utk aku ceritakan bende ni amat tggi,
pelik je bunyinya kan?=]


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


zaman sekolah rendah dulu,xdela nak
terlibat sgt dlm bnde cinta ni,
as kawan2 sekolah semua pemalu,termasukla
aku skali.. yelakan,mane xnya,sekolah kampung..
mmg pemalu sgtlaa,even nak bukak songkok
pon malu,sbb takut mcm "bajet ensem"..
klako je bile nak di ingat2kan balik..
kalau minat pd seseorg pon,just minat2 cmtu je..
tp bila terserempak,tundukn n terus lari
jauh2.. malu,segan sggh..
ingat lg mse darjah 4,aku ade dapat surat
dan itulah pertama kali buatku
terima surat sebegitu dari seorg ppuan

"saya suka kat awk,awk suka xkat sy?
kalau awk xsuka saya n xnak terima cinta saya,saya nak suka kat
org lain"
siap bg list nama 6-7 org nama lelaki..
haha,agaknya die xpaham agaknya apa erti cinta sbnrnya..
xbalas n xlayan pon surat tu..
malas nak pikir.. =]

bila masuk sekolah menengah plak,
haaaaa mula la da gatal..
nak kenal yg ni la,yang tu laa ape laa
mcm2..
ingat lagi,waktu zaman jahilan keamatanan sgt2.. hahaha
start waktu form2 la,sbb dok asrama..
adela sorg ni,diala yg mengajarkan sume ni.. hihihi
malam2,siap manjat blok sekolah,sbb semata2 nak
selongkar mejaorg yg die minat.. hahaha
xpaham btol,dan sggh kelakar btol..
pernah jgk temankan die selongkar meja pu3,
tetbe je bila bkk buka pu3 tu,
ada nama aku.. pelik,tp benar..
n malas nak amek tau mse tu..

nak dijadikan cerita,masa aku nak beli air utk
berbuka pose sunat,
(dulu rajin pose sunnat sbb mungkin hidup dlm bi'ah solehah,tp skrg,hampehhh)
aku terpesona,tertarik,terpaku dgn
peribadi,gaya seorg gadis ni..
at first,ahhh,biarlah perasaan ni.. malas aku nak layan..
but then,setiap kali hari isnin dan khamis,
setiap petang,asek terserempak dgn kelibat dirinya..

"wahh,rajinnya die puasa sunat"
"bagusnyala,tak sangka ada yg macamni =]"
"eh,sukanya aku pd die,jd isteri ni bagus ni=]"

mula la bermacam tggpan baikku pdnya..
timbullah perasaan ingin lebih mengenali dirinya,
ingin lebih mendekati dirinya..
semuanya bermula apabila
aku meletakkan sebiji keychain yg berharga RM3 di bawah mejanya..
(malunya aku nak ingat bende ni >.<)

-malas nak cerita panjang2,sbb mmg pjg ceritanya-

then,jd kawan,then gaduhh
part ni laa paling best.. hohoho
pastu dah xberhubung dah.. hahaha..

"dah dah dah,
aku dah xnak dah cinta2 ni =("

lepas tuh,berkeseoranganlaa bersama2 rakan2 disisi
jd doktor cinta?
tu laaa,aku sendiri xpernah nak bercinta,tp ramai kawan2
jumpa aku,ceritakan masalah,minta tolong aku..
mgkn aku ni seorg penyimpan rahsia kot,agaknyalaa..

"laa,die xbalas sms ko ke?knape ko marah sgt ni?
sedih gile ke die xreply?
ko nak tahu x?ada SATU ni,
dia lagi mencintai ko,tahu x?
xkan xtahu kot?
DIA setiap hari bg cinta pd kau,
bg hadiah pd kau,
tp pernah ke ko balas cinta dia?
pernah ke ko bersyukur atas pemberian-NYA?
pernah?
tp DIA xpernah pon marah pd kau kalau ko
balas cinta-NYA,
xmensyukuri ni'mat pemberan dari-NYA...
malah setiap hari,setiap jam,setiap minit,
setiap saat,setiap detik..
DIA xprnah pon lupakan ko,
malah xpernah bosan memberikan ni'mat kpd ko..
ko tahu x DIA tu siapa?
DIA tu la ALLAH,
TUHAN SEKALIAN ALAM..

apala sgt pemberian ko tu jika nak dibandingkn
dgn pemberian-NYA,xtertanding
malah tiada akan ada yg mampu menandingi-NYA..
sekarang ni,ko rasa siapa yg patut marah sebenarnya?
malu la pd-NYA =]"




Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


p/s=byk lagi nak ditulis sbnrnya,tp skrg ni tgh penin2..
sambung nnt la =]

No comments:

Post a Comment

kencang sikit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...