Metamorfosis kebaikan

Monday, March 22, 2010

25 mac 2010

ALHAMDULILLAH



Akhirnya!
detik yg ku tunggu-tunggu selama ini
Alhamdulillah!!!
free at last!akhirnya akukan berhenti kerja!
bukannya apa,aku taw aku pasti
sibuk lepas ni,drpd syif aku kekosongan dan menyusahkan
pihak lain.. baik aku berundur..
biarlah pekerja baru mengisi kekosongan di kedai itu..
aku mungkin xdpt mghasilkn sesuatu yg berkualiti buat kedai tu,
sbb aku masih "keanak-anakan" dan xpunyai pengalaman bekerja..

biarkan,,berlalu,semua kepedihankuu

Actually,kurasakan aku telah gagal dlm menggapai matlamatku
di sana..
aku xberjaya dlm usahaku cuba mmbawa pekerja2 di situ ke jalan Allah..
aku gagal membawa seorg bersembahyang tika waktu solat
telah tiba.. jauh di sudut hati ku,
aku menangis.. aku dah cube cara paling halus dah,cube
menjentik hatinya agar ingat pd Allah,
melalui kata2ku,melalui akhlakku..
hmm,waallahua'lam,aku hanya mampu berusaha tetapi
pd Allah jualah sgle ketentuan..
DIA jugalah pemilik HIDAYAH.. dan
Hidayah tu mahal harganya..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


KONFLIK DALAMAN


hahaha.. ntahlah,aku xbpe suka lah tmpat mcmtu..
xde bi'ah solehah but thats what I'll go through after this..
inshaALLAH,sekurang2nya aku dah xculture shock dah..
slow2 I can be adapt with it..
aku xsuka xsuka sgt!
dah la aritu kne ganggu,boleh pulak sorg
kak indon ni,dah la pakai baju seksi,berseluar pendek,
tetbe je minta aku tumpangkn die ke kedai die
WALAUPON sbnrnya kedainya just berapa langkah je..
astargfirullah,, alhamdulillah ade org
backup aku mse tu,die berkata..
"ko jgn kacau bdak tu!budak tu bdak baik!"
sedangkan die pon berpakaian seksi..
smoga Allah berikan Hidayah pdnya..
aminn..
ape lagi!
aku cabut lintang pukang aku naik motor,, hahaha


suatu hari,sdg aku sibuk jd cashier,dlm masa yg sme,sebuah lagu jiwangss kedengaran di radio(aku dah tukar ikim dah,tp dorg tukar balik ke Era)
tatkala kesibukkanku itu,tetbe boleh plak ade seorg abg yg lagaknya agak lembut sedikit berkata,
"lagu nih saya tujukan kat awk"
ergh!aku hanya mampu trtunduk dan beristighfar,kemudian mendongakkan
kembali sambil tersenyum kpdnya tanpa berkata apa2..
sejak hari tu,die suka berdekat2 dgn ku dan pernah sekali die berkirim salam pdku..

OH ALLAH,
BERIKAN KAMI HIDAYAH-MU




lgpn,aku ade jgk terdgr kedai tu dah nak kne juall..
baik aku kluar awal..
at least aku boleh menumpukan pd pengajianku..


tetapi aku tetap bersyukur kerana Allah tlh memilihku utk kerja di situ,
kerna kerjanya amat mudah,andai xde kerja,boleh bace surat khabar..
mmg rilex la kerja kat situ..
Alhamdulillah,ssgghnya Allah tahu ape yg terbaik utkku..
moga jln yg aku pilih ini oh Allah..
terbaik utk diriku,terbaik utk Agamaku..
insyaALLAH


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

1 comment:

  1. masyaAllah~
    enta ni mempunyai niat yg mulia utk mengubah pekerja2 kt situ kpdNya...insyaAllah,,Allah akan mempermudahkan niat enta utk mengubah mereka..smoga Allah memberikn hidayah kpd mereka..jgn sesekali putus asa!sesungguhnya Allah bersama org2 yg sabar..teruskan niat enta..

    ReplyDelete

kencang sikit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...