Metamorfosis kebaikan

Tuesday, February 14, 2012

DPT rosak




2 Persepsi yang berbeza:

Di Pejabat Imigresen,
Penjaga Kaunter Lelaki :
 "Dik. Ni dulu ni kerja apa ni? Pemandu lori sampai hanyuk renyuk macam ni?"
sambil menunjukkan kepada kawan-kawannya DPT aku yang rosak.
aku dengan tenangnya menjawab;"hahahahaha adeh takdelah bang,saya pelajar Unimas :)"
actually aku ada la malu sikit bila dia sindir macamtu.yela bukan aku minta DPT ni rosak.

Penjaga Kauter Perempuan :
"Dik,kenapa ni.. DPT ni kotor sangat ke sampai adik basuh ni?"
aku tersenyum.
"Ni guna clorox jenis apa ni?"
dalam hati aku terkejut. Memahami betul,aku ingatkan tekaan dia salah as aku
expect dia cakap ni kena hujan ke apa ke.
Syabas! hebat naluri seorang wanita.
Atau anak-anak dorang memang selalu bila basuh baju tak check pocket seluar?haha



p/s : maaf aku tak dapat post sesuatu yang bermanfaat. bagaimana ingin aku menyentuh hati manusia lain
       dekat pada Allah sedangkan hati aku sendiri bermasalah?inshaALLAH masih on develop =)



jangan hanya tidur sahaja, bangkitlah daripada jiwa-jiwa yang lesu!

2 comments:

  1. hehehe...mmg hakikatnya DPT tu rosak teruk...yg baru neh jaga leklok :)

    ReplyDelete

kencang sikit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...